Nie można winić nadaktywnego dziecka nadmierną aktywnością

Posted on Posted inArtykuły

Gra to nie tylko metoda opanowania pewnych umiejętności, ale także metoda terapeutyczna. Co więcej, współczesne dzieci są coraz częściej diagnozowane jako “nadpobudliwe”, gra staje się integralną częścią działań naprawczych. Dzieci z powodu impulsywności, szybkiego zmęczenia, niezdolności do ciężkiej interakcji w celu dostosowania się do otoczenia i rówieśników. Jest to rozwój sfery emocjonalno-wolicjonalnej, którą osiąga się poprzez gry, promuje samoregulację.

Jeśli chcesz pomóc dziecku stać się bardziej towarzyskim, musisz stopniowo angażować ją w gry w małych grupach, ale musisz zacząć od indywidualnych lekcji. Nie jest konieczne przyciąganie pewnych specjalistów, każda mama jest w stanie pomóc swojemu dziecku poprzez zajęcia i gry. Funkcja rodziców dzieci nadpobudliwych opiera się na regulacji.
Ale przed rozpoczęciem zajęć rodzice muszą zrozumieć pewne zasady. Mianowicie:

Nie można winić nadaktywnego dziecka nadmierną aktywnością. Zdarza się, że dziecko jest “wyczerpujące”. Zamiast zwrotów “stop”, “to niemożliwe”, lepiej jest skupić uwagę na innej sprawie.

Zasady każdej gry (takie jak sama komunikacja) muszą być wyjaśnione spokojnym tonem. Podane instrukcje muszą być jasne i zrozumiałe. Zwracając się do dziecka, nie wystarczy być w zasięgu wzroku, trzeba nawiązać kontakt z oczami, usiąść na tym samym poziomie.

Zachęcaj dziecko do osiągnięcia sukcesu. Na przykład: “Co za wspaniały jesteś, że sam wkładasz zabawki, bo przypomniałem sobie, że wkrótce pójdziemy odpocząć!”

Zapamiętaj tryb dnia. Cóż, jeśli dziecko pójdzie do przedszkola. Takie dzieci mniej więcej odczuwają czas zatrudnienia i odpoczynku. Jeśli twoje dziecko nie chodzi do instytucji, musisz nauczyć go reżimu. W przypadku gier z nadpobudliwym dzieckiem lepiej wybrać poranne godziny (9 – 11 godzin).

Gry powinny być krótkie w czasie, spełniać potrzeby aktywności fizycznej.

Wynik (wynik) gry powinien być szybki.

W arsenale powinno być dużo krótkich gier, na przemian, nie pozwalających dziecku zmęczyć się monotonią.